Loman voi aloittaa monella tapaa…

Terveisiä Infernosta. Kesän aloituksen, koulun päättäjäistunnelmien sekä mummin ja vaarin timanttihääpäiväjuhlien nostalgiset tunnelmat ja tyytyväinen ylensyöneisyys vaihtuivat karmaisevalla tavalla surrealistisiksi kuviksi posliinipöntön sisuksista sekä vessan seinillä huojuen tanssivista kukkatapeteista, kun perjantaina työkavereiden kanssa ilmeisesti varsin väärin valitun ravintolan lounas päätti pistää polkaksi elimistössäni. Takana on pari kovin pitkää päivää, jotka ovat pitäneet sisällään muun muassa tärisemistä kylmänhorkassa jossain tajunnan rajamailla ja sellaisia ennenkuulumattomia ajatuksia, etten välttämättä halua nähdä kakkua enää koskaan. Päivittäinen selviäminen on hoitunut pakastekeitoilla, lusikallinen silkkaa toiveikkuutta kerrallaan. Jospa se jo tällä kertaa pysyisi alhaalla.

”Loman” aloitus ei siis mennytkään ihan suunnitelmien mukaan. Tänään, kun olen ollut jo enimmäkseen tolpillani, olen saanut viettää aikaani jonottaen terveyskeskuksessa. Huomenna jonotan poliisilaitoksella ja työkkärissä. Torstaina menen tenttiin, joka näillä eväillä menee varmasti päin seiniä ja minä vielä maksankin siitä. Uusiin sormikkaisiini valmistui itse asiassa juuri tarvittavat sormet, jotta niillä voisi kertoa, mitä mieltä olen ruokamyrkytyksistä, jonottamisesta ankeissa palveluauloissa, erinäisistä näytteenottoprosesseista, typeristä opintoideoistani ja vielä lisäksi siitä, että kylmällä ilmalla pyöräiltäessä korviin sattuu. Jääköön sen kuvaaminen kuitenkin väliin, herkkätunteisimpia ajatellen.

Ehkä koko episodi oli rangaistusta siitä, että äitienpäivälahjani oli niin rutosti myöhässä. Vein sen perille vasta lauantaina hääpäiväjuhliin, joskin olin jo aiemmin ilmaissut, että lahja saattaisi olla olemassa. No, se oli tämmöinen:

Lehmus-huivi

Drops BabyAlpaca Silk, 150 g

Saattoi tietysti olla lipsahdus minun puoleltani, että annoin huivin juhlissa, tajuamatta että se tulee sukuni paikalla ollessa johtamaan siihen, että äiti ja täti vertailevat lahjahuivejaan (ihan hyväntahtoisesti ja vain lievästi kerskuen kylläkin, tai ainakin hyvin sen peitellen), mistä johtuen minä ja serkkutyttö vertailemme toisessa huoneessa tekemiämme lahjahuiveja tyyliin Kummalla-On-Isompi ja Niin-Mutta-Mun-Huivissa-Onkin-Enemmän-Kuvioita. Ja jossain vaiheessa tottakai vedetään esiin tuo likainen Jotkut-Osaa-Lähettää-Lahjat-Postissa -kortti. Siinä vaiheessa itselle jää käteen lähinnä vain hivenen kulunut ja paikoin läpinäkyväksi hioutunut Mutta-Äitienpäivähän-On-Joka-Päivä-Mustapekka. (Tässä vaiheessa voisi toki väittää, että serkuskinastelut opettavat elämää parhaimmillaan, mutta ihmeteltäväksi jää vain, miksei niiden taso ole noussut sitten 5-vuotiaana olon… Mitähän tapahtui sille fiksumpi lopettaa -jutulle? No, suvun kieroa huumorintajua niistä voi ainakin opetella.)

Joka tapauksessa, äiti tykkäsi huivista, ja niin tykkään kyllä minäkin.

Eikä se nyt niin pieni edes ole… 😀

Ja siinä on kuvioita, paljon kuvioita. Joskaan ei vaikeita. Mutta olen kyllä pitkään ollut mieltynyt tähän lehtikuvioon. Olen nyt tehnyt kaksi tällaista lahjaksi, ehkäpä joskus tämmöinen vielä valmistuu omaankin käyttöön.

Mutta kylläpä kannatti toipua, pääseekin heti tiskaamaan ja laittamaan ruokaa ja lukemaan tenttiin, joka aiheuttaa lähinnä hiljaa kimppuun hiipivää paniikkia. 2 päivää tehokasta lukuaikaa jäljellä, pitänee vaan hengittää ja kääriä hihat…

 

 

3 thoughts on “Loman voi aloittaa monella tapaa…

  1. Noniin, nyt kaikki tietenkin kuvittelee, että kyseessä oleva serkku olisin minä! Haluan nyt varulta täsmentää, että minä en päässyt edes paikalle, minkä lisäksi olen tietysti tuollaisen lapsellisen kinastelun yläpuolella enkä ikinä sorru sellaiseen.

  2. Ihana tuo huivi! Onko tuo kuvio helppo ja tykkäsitkö kutoa Dropsin langalla? Minkä vahvuiset puikot? Ajattelin kutoa itse tuon saman huivin mutta vähän jännittää.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s